Syskon nr:4 i högen..

Syskon nr :4 är en tjej.
En tjej med ett sju helsikes temprament och en envishet utan dess like.
Men det är det som får henne att överleva.
Hon är en stark tjej som klarar sej i alla väder.

Men som lite yngre kunde hon reta gallfeber på mej.
Hon gick alltid in i mitt rum o snodde grejer av mej men förnekade alltid att hon tagit något...
Hon brukade ha punkfrissa o la alltid en massa tvål i håret för att få det till att stå upp..

En vacker dag skulle jag och min storasyster ut o cykla lite.
vI ville inte ha med nr:4 för vi tyckte att hon cyklade för sakta.

Vi cyklade iväg...
In på en skogsstig ,plötsligt ser vi att en moped följer efter oss.
Vi stannar för att plocka lite blommor då kommer plötsligt nr: 4 i full fart på cykel.
Då har hon följt efter oss i alla fall.

Personen på mopeden stannar en liten bit iftån oss och han tar av sej hjälmen.
Det är en äcklig gubbe som försöker locka oss till honom.
Men vi vet vad "fula " gubbar vill så storasyrran är först upp på sin cykel o börjar cykla iväg.
Jag tar tag i min men måste vänta in nr:4 och skriker till henne att vi måste cykla hem SNABBT..

Vi börjar cykla för fulla muggar, nr:4 kommer lite efter o jag saktar in..
Då ser jag gubben på mopeden försöker ta tag i nr:4
Han tappar taget och blir efter.

När vi kommer hem skriker vi för fulla muggar..
Storasyrran hade varit hemma en stund och berättat om gubben  i skogen.
Men våra föräldrar trodde inte riktigt på henne..
Men sen när vi kom....
Jo då tog pappa oss i bilen så började vi köra runt o leta efter gubben...

Plötsligt ser vi honom och alla skriker i en kör- Där är han !!!!!!!!!!!!!
Pappa lyckas få honom att stanna,han tar bort tändhatten på moppen,medans mamma går in i ett hus där hon lånar telefonen och ringer polisen.

Vi barn sitter kvar i bilen hela tiden-vi vågar inte gå ut.
Polisen kommer och de tar med sej moppe gubben.
Som sen visar sej vara en efterlyst pedofil.
Han hade tydligen våldtagit en tjej på 13 år.

Nr: 4 hade nog tur att vi hade stannat för att plocka blommor.
Tänk om han hade sett henne för sej själv..huuu man vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt.

Nr: 4 är också en stor tjej idag.
Hon har 3 st barn idag.
Jag har inte träffat henne så mycket sista tiden ,men jag önskar henne och hennes barn allt gott
och att vi kanske snart jkan träffas..
Nästa syskon är ju Nr: 5 som faktiskt är första killen i familjen..
Det var kul kan ni tro.
Men det skriver jag om nästa gång.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0