Syskon Nr: 5

Syskon nr: 5  är då alltså en kille.
Kan passa på att tacka för gårdagen med god mat ,melodifestival och den roliga
underhållningen med sing star....
Det var jätte kul.(är lite trött idag faktiskt) Tack. !!

Nr:5 en blond blyg liten kille som för det mesta var ganska snäll.
Han gjorde en hjälte insats när han var 11 år.

De var att gäng grabbar som var i ett sandtag o "byggde " en grotta i sanden.

När syskon nr:6 var i grottan så rasade den i hop och nr:6 blev kvar i sanden.
En av grabbarna blev rädd och sa att  - han är nog död.
Så han cyklade hem...
Nr ;5 försökte gräva fram nr:6 men förstod att de behövde hjälp så han cyklade för fulla muggar
ut till en väg och försökte stoppa bilar ,men det var ingen som stannade.
Han började gråta och strax därefter stannade en bil som fattade att något var galet.

Nr:5 berättade vad som hänt  och personen i bilen larmade brandkår och ambulans.
Sen åkte dom ut till platsen där nr:6 var begravd.
För att fortsätta gräva.

Under tiden stack en annan grabb  hem till oss ca 2-3 kilometer ifrån platsen.
Ringde på och han ville inte säga något först ,men så sa han -men han är nog död..
Pappa tog med sig ungen i bilen o körde för fullt ut i skogen till sandtaget.

Jag satte mej på moppen och körde efter.
När jag kom fram till platsen var där fullt med folk.
Jag visste ju inte om nr.6 levde.
Men precis innan räddnings personalen kom så hade nr:5 och bilisten sett en bit av nr:6 jacka och kunde gräva fram nr:6.

När jag ställde ifrån mej moppen såg jag min pappa komma bärandes på nr:6............
Han var alldeles sandig och rörde sej inte .
Jag började gråta för jag trodde ju att han var död.

Ambulansen stod redo att  ta emot nr:6 då hör jag honom säga något.-han lever !!
Det blev observation ett par timmar på sjukhuset.
Nr:6 klarade sig utan men !
Tack vare min kära bror som då kallas nr:5.
Att han gjorde som han gjorde och inte gav upp grävandet.
På kvällen ringde det en massa reportrar och ville tala med syskonen och min pappa.
Dom hamnade i tidningarna.

Nr:5 gillade att dansa break dance också (kommer ni ihåg att det var poppis ?)
Han brukade uppträda på mini disco som fritidsgården  fixade.
Han brukade tälja på en massa pinnar också.
Gärna inomhus också.

Idag är nr:5 en stor kille inte lika blond och inte lika mycket hår.
Han är gift och har en cool liten son ..
Får se om det blir någon till "valp" där så småningom.

Tjingeling........

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för trevligt sällskap...det var kul

2009-03-20 @ 12:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0