Minne till min "mommen"

Som en droppe regn faller tårarna ner för min kind.
Jag har blivit påminnd..
Du finns inte längre här.
Mormor jag hade dej så kär så går du bara o dör sådär..
Vi hann ju aldrig ta farväl..
På nyårsafton grät jag som en säl...
Mitt i våran nyårs fest blev man upprörd som mest.
Du mormor var en tant av krut..
Men du hade ingen håraknut.
Humor till max och fräck i munnen.
Gillade att kolla på släng dej i brunnen.
När du gick bort var jag höggravid
Nu sitter en 14 åring grabb här brevid.
Åren går så fort.
Det spådde ju du även i dina kort.
15 år sedan...
Men tänk att tårarna fortfarande kan komma när jag tänker på dej.
Saknade kommer nog alltid att finnas där.
Hur gammal man än är..
Tjingeling.. som INTE BB hade sagt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0