Hur ska vi överleva ??

Många som nu blir arbetslösa får det väldigt tufft ekonomiskt.
Jag blir så förbannad när man ska behöva bli av med flera tusen i månaden..
Bara för att någon säger att jag inte får behålla mitt jobb..
Jag har inte bett om att få bli arbetslös.
Jag har alltid skött mej och gått o jobbat även när jag varit sjuk..
Varit med i fack o A-kassa i 26 år.
Vad kommer att hända med våra små komuner längre fram i vår ??
Min son har ju tyvärr oturen att han går ut gymnasiet i juni..
Det ska vara bal och studenfest mm..
Hur ska man ha råd att fixa det för honom när man går på  A-kassa?
Vad ska alla ungdomar leva på ?  
De har ju ingen hjälp någonstans..
Sommar jobb blir nog ganska omöjligt för dom att fixa..
För helvete sveriges regering....
VAKNA UPP OCH HJÄLP SVENSKA FOLKET...
Höj taket i A-kassan , se till att folk får sina pengar när dom ska..Annars ska dom inte behöva söka jobb heller ,eller hur ??      
Att man ska behöva vänta på såna pengar är skandal...
Fy vad jag hatar världen just nu............
Min situation...........
Inget jag har valt själv.....
Ibland vill jag bara lägga mej ner o dööööööööööööööööö.
Men sorry....
Mej får ni stå ut med ett tag till...........
Tjingeling..

Kommentarer
Postat av: Anette

Kämpa mamma, du vet att du kommer klara de här.

Förstår att de e skitjobbigt, men det går.

Allt går bara man vill, eller hur?

De är ju de ni har lärt mig!!

2009-02-11 @ 15:29:58
URL: http://min.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0